Lecţiile Floriilor cu privire la închinare
Text: Matei 21:1-17

Introducere

  • Floriile – o sărbătoare a închinării (ucenicii, mulţimile, copiii au cântat Osanale)
  1. O lecţie despre PUTEREA EXEMPLULUI: atitudinea noastră faţă de închinare este contagioasă!
    1. Întrebare: Cum au ajuns să îl laude pe Isus mulţimile din Ierusalim (El fiind din Galileea), respectiv copiii (care probabil nu cunoşteau profeţiile despre El)?
    2. Explicaţie: „toata multimea ucenicilor, plina de bucurie, a inceput sa laude pe Dumnezeu cu glas tare pentru toate minunile pe care le vazusera” (Lc. 19:37): ucenicii, care Îl cunoşteau, au început să îl laude în aşa fel că închinarea lor devine electrizantă pentru mulţimi şi pentru copii
    3. Aplicaţie: atitudinea noastră în închinare (ca ucenici) se transmite:
      1. În biserică: modul în care (nu) cântăm, (ne)participarea noastră la timpul de rugăciune, butonarea pe telefoane – aprindem sau stingem duhul celorlalţi!
      2. În familie: cântarea, disciplina rugăciunii se transmit de la unii la alţii
  2. O lecţie despre CONSECVENŢĂ: calitatea închinării se testează nu în momentele de sărbătoare ci în cele de încercare!
    1. Întrebare: unde era mulţimea de închinători de la Florii câteva zile mai târziu?
    2. O explicaţie improbabilă (utilizată frecvent în biserici): cei care au strigat „Osana” au strigat apoi „răstigneşte-L”
    3. O explicaţie plauzibilă: nu au făcut nimic! Lipsea atmosfera de la Florii; era chiar riscant să-L mai susţină
    4. Aplicaţie: calitatea închinării se demonstrează atunci când
      1. Lipsesc mulţimile de închinători
      2. Ceilalţi închinători au devenit apatici
      3. Este riscant/incomod să păstrezi disciplina închinării (Daniel 6:10)
  3. O lecţie despre FOND ŞI FORME: când fondul ajunge să fie înlocuit cu formele, este vremea pentru o nouă curăţire!
    1. Ocazia Ierusalimului/templului de a se focaliza pe fond: sosirea lui Isus, cel la care toată Legea făcea trimitere
    2. Focalizarea asupra formelor: banii, animalele, comerţul – toate aveau legătură cu închinarea, însă erau formele, nu fondul
    3. Nevoia de curăţire: Hristos „curăţeşte” templul şi reafirmă fondul:
      1. O „casă de rugăciune”
      2. Împlinirea Legii (prin lucrarea Sa în templu în decursul zilelor următoare)
    4. Aplicaţii
      1. Riscul focalizării asupra formelor, în toate cultele creştine
      2. Nevoia reîntoarcerii la fond (o nouă curăţire la nivel personal sau de biserică): focalizarea asupra persoanei şi învăţăturii Domnului Isus
Share:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Postat in: Alex Neagoe, Schițe de predici De catre: aprilie 13, 2014